2012-09-30

abażur na lampę DIY

na FB tydzien temu wspominałam,że zrobiłam sobie szybką metamorfozę lampek w sypialni i na biurku . Miałam wam to szybko pokazać, ale niespodziewanie moj syn został zaproszony do wzięcia udziału w zdjęciach do katalogu ubranek dzieciecych.. Ponieważ zdjecia robila moja koleżanka ( a jestem fanką jej wszelakiej twórczości) i odbywały się one w przepieknych oklicznościach przyrody Nowego Kawkowa.. nie mogłam odmówić.. :) O tym krótkim ale super wyjeżdzie będzie i tu .., ale najpierw obiecana metamorfoza lampek..


Lampki przed wyglądały o tak właśnie :






po metamorfozie wyglada to tak :



















Niestety nie mam zdjęć jak je robiłam.. poprostu za szybko mi z tym poszło .. ale spróbuje to opisać :)

Mierzymy obwód starego abażuru w najszerszym miejscu i dodajemy ok 10 cm. Podobnie robimy z wysokością abażuru.  Wycinamy prostokąt o takich wymiarach z materiału i podszywamy z dwóch dłuższych stron a  krótsze brzegi zszywamy razem. Taki tunel z materiału nasuwamy na abażur i zawiązujemy na nim wstążkę , która przytrzyma materiał na miejscu :) Łatwe i szybkie prawda ? :) Przy pierwszej lampie wstażkę również doszyłam do dolnego fragmentu materiału :)
Myślę,że teraz moje lampy będą miały tyle "ubrań" na zmianę co moje poduszki ;) Już wymyśliłam kolejny fason ""lampowych sukienek" , ale to będzie juz w innym poście :)

Przy okazji chciałam wam podziękować za tak duży odzew na CANDY .. Cieszę się,że prezenty przypadły wam do gustu.

pozdrawiam wszystkich niedzielno-nocnie :)


 

24 komentarze:

  1. Piękne lampki! Czy możesz zdradzić gdzie kupiłaś materiał w gwiazdki? I czy dobrze widzę, że są granatowe?
    Stała czytelniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak gwiazki sa granatowe. Materiał kupiłam na allegro. Nadal jest sprzedawany o tu : http://allegro.pl/tkanina-patchwork-bawelna-50x70-cm-i2668856183.html ale wydaje mi sie ze widziałam go tez na tkaniny.net

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietnie wyszly te lampki Izuniu zdolniacho ty nasza a na sesje juniorka Twojego kochanego nie moge sie doczekac!!!:-)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syl.. ja tez.. nie widziałam zdjec.. a zobacze je pewnie razem ze wszystkimi na wiosnę. Bo do katalogu wiosna lato :) Zdjecia napewno będą piekne.. bo to bardzo zdolna kobieta robiła..
      Tu mozesz zobaczyc katalog jej autorstwa na ten sezon : http://www.coccodrillo.pl/sezon/jesien-zima-2012/

      Usuń
  4. super abazury!!! bardzo subtelne. u mnie lampy maja raczej surowy look ale własnie kombinuje cos do pokoju synka....
    pozdrawiam
    miłej niedzieli
    aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze mozna zrobic taki abażur z surowego lnu postrzepionego na brzegach i zawiązac szurem ;) będzie bardzo surowy look ;)

      Usuń
  5. Fantastycznie to wygląda, zmiana na ogromny plus;) genialne tkaniny, o wykonaniu nie wspomne;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Iza, bardzo udana metamorfoza. Teraz lampki są bardzo w Twoim stylu :)
    Mam też ten napis z Flo i wczoraj zastanawiałam się czy go nie przemalować na czarno :)

    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah Kasia.. mysle ze OFFICE wkoncu zostanie "oczarniony" przez Ciebie :)

      Usuń
  7. Jest piękny, doskonały pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Przyda mi się ten pomysł do zmian w sypialni. Niech no tylko dorwę odpowiedni materiał ;)
    Pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, ze pomysł sie podoba i idzie dalej w "ruch" ;)

      Usuń
  9. piękne! nr1 mnie zachwycił najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ubranka -i jak pięknie się w nich prezentują te lampki:) ,

    pozdrawiam serdecznie,

    Ilona

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł super! Myślę, że moje lampki też dostaną nowe ubranka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, zę zainspirowałam :)

      Usuń
  12. Świetne te sukienki! A może to fartuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy i prosty sposób na odświeżenie wnętrza:)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta w gwiazdeczki jest taaaka urocza ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziekuje za link :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialnie wygladaja....:)pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. wow, fajne są :) zawsze podziwiam kreatywnych ludzi bo ja nigdy nie potrafię nic takiego wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeurocza :D Nadaje takiego przytulnego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)