2013-11-17

gwiezdna girlanda z filcu 3D, DIY

W komentarzach pod poprzednimi postami pisałyście ,że nie macie nic przeciwko postom świątecznym  w listopadzie ;)  Dlatego korzystam z waszego przyzwolenia i dziś już post o świątcznym DIY  :)  Mam nadzieje,że nie jedynym w tym roku ,ale to już czas pokaże :)  
Zanim przejdę do konkretów, jeszcze parę słów o DIY . Ci z Was , którzy mają mnie na FB już wiedzą,że od tego miesiąca jestem jednym z redaktorów bloga IKEA tytuurzadzisz.pl . Zostałam zaproszona do współpracy jakiś czas temu. Trochę się wahałam ze względu na braki czasowe,ale szkoda było nie skorzystać z takiej propozycji. Pierwszy post z tej serii ukazał się w piątek.Pokazuję krok po korku jak zrobić abażur,który już znacie i kiedyś nawet został wyróżniony w konkursie organizowanym między innymi przez IKEA ;). Mam nadzieje,że będziecie tam zaglądać i może Was czymś zainspiruję . Obiecuję ,że pojawią się też inne kolory .. nie tylko: biały czerwony i niebieski ;)). U góry pojawiła się kolejna zakładka DIY dla IKEA i tam znajdziecie linki do każdego kolejnego posta. I tyle o tym. Teraz DIY dla coloresdemialma ;) 

Dziś pokażę Wam jak zrobić prostą , niedrogą i efektowną dekorację świąteczną. Wpadła mi do głowy jakiś miesiąc temu i nie chciała wyjść. Musiałam więc ją zrobić i Wam pokazać.  :) 

Do zrobienia gwiezdnej filcowej girlandy 3D  potrzeba :

* nożyczki 
* igłę/maszynę do szycia ( można też wykonać girlandę ręcznie ) 
* nici ( wg mnie białe najlepsze) 
* kilka arkuszy filcu ( w zależności od wielkości girlandy ) 
* szablon gwiazdy ( ja użyłam foremkę do ciasta zakupioną w TIGER, tą mniejszą ) 
* ołówek do odrysowania formy 


na arkuszach filcu odrysowujemy formę gwiazdki . Staramy się wykorzystać filc maksymalnie.  Ja z arkusza filcu o wymiarach 32 cm x 23 cm wycinałam ok 30/32 gwiazdek o wysokości ok 5 cm .


Na każdą gwiazdkę w girlandzie potrzebne są 2 gwiazdki wycięte z filcu 



Składamy  ze sobą równo dwie gwiazdki i przeszywamy ściegiem prostym  przez środek gwiazdki zaczynając od wcięcia , kończąc na szpicu jednego z ramion. 


 Przeszytą gwiazdkę wyjmujemy spod stopki maszyny,ale nie odcinamy nitki  tylko wyciągamy  na taką długość, jaki odstęp między gwiazdkami chcemy mieć. 


 Pod stopkę podkładamy kolejną gwiazdkę  i analogicznie , tak jak pierwszą przeszywamy.  Pierwsza gwiazdka powinna być z tyłu za stopką ( wyjątkowo dla lepszego obrazu sytuacji , na zdjęciu jest obok ; ) ) 


Sytuację powtarzamy tyle razy ile chcemy mieć  gwiazdek na jednej nitce girlandy . Ja robiłam od 4 do 5  gwiazdek.  Każdą zszytą podwójnie gwiazdkę  rozchylamy na boki  i lekko zaprasowujemy placami , tak by filc zapamiętał swoją nową pozycję ;) W ten sposób gwiazdka nabiera wymiaru 3D ;)  
  

A tak wygląda gotowa girlanda . Nitki możecie zamocować na czym chcecie. U mnie tym czasowo na wieszaku , czego nie widać, ale planuje wybrać się do parku lub lasu na po jakąś fajną gałązkę ;)  
Uwaga !  będzie gwiezdnie, gwiazdorsko, gwiazdkowo czy jakoś tak ;) 








Jeszcze się zastanawiam , gdzie powieszę ostatecznie girlandę, ale mam już kilka pomysłów :) Zainspirowałam was może ? U niektórych z Was widziałam już świąteczne wpisy na ozdoby i nie tylko ( szczególnie  u tych szyjących :D )  Ja w tym roku też zaczęłam wcześniej szyć i także zorganizowałam babskie spotkanie z serii fabryka św.Mikołaja  ;)  Będziemy szyć z przyjaciółkami ozdoby świąteczne za  2 tyg. Na pewno pokaże Wam jak na m poszło  ;)  

Jeszcze jedno ogłoszenie. Ostatnio przybyło mi obserwujących coloresdemialma na FB. Parę dni temu obiecałam,że zrobię facebookowe losowanie cukierków   jak stuknie 500 :)  Brakuje mi 3 osób , aby móc uruchomić losowanie. Może , ktoś jeszcze nie polubił fan page, a chciałby i przyokazji ruszy machinę z cukierkami świątecznymi ? :D zapraszam 

ps. ponieważ pod ostatnim postem przeczytałam o wątpliwościach co do temperowania ołówków obklejonych taśmą whasi tape , to śpieszę donieść, że nie ma z tym najmniejszego problemu :D  sprawdziłam  :) klejcie więc do woli :)  

do kolejnego posta 
Iza 

73 komentarze:

  1. super te twoje gwiazdki na gwiazdkę :)) gdybym ja tylko cierpliwość do igły z nitką posiadała :))))) zapraszam do siebie może i ja Ciebie będę w stanie zainspirować :))) akurat ostatni post w temacie już świątecznym :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj wiecej cierpliowsci trzeba do nożyczek.. wiecej czasu zajmuje wycinanie gwiazdek niż ich zszywanie ;)

      Usuń
  2. świetny pomysł :) i prostota wykonania
    ja też już zabieram się za bombki :) żeby przed świętami się wyrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z braku czasu lubie trzeczy ,ktore mozna prosto i w miare szybko zrobic ;)

      Usuń
  3. Świetne! Właśnie przed chwila myslałam z czułością o filcu, a tu taka niespodzianka:)
    pozdrawiam cieplutko
    viola

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i jak zawsze pięknie przedstawiony :) W zeszłym roku szyłam Twoje zeszłoroczne gwiazdki, a z tymi pójdzie znacznie szybciej :) Tylko zaopatrzyć się w filc trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo jak miło słyszeć ,ze ktoś skorzystal z zeszłorocznego DIY :D ja filc kupuję na allegro :D zycze powodzenia z girlanda :D

      Usuń
  5. Gwiazdki są fantastyczne, idealne jako dekoracja okna :)
    Jestem 500 fanką na fb, hura :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D tez myslałam o powieszeniu w oknie! :)

      Usuń
  6. Piękna ta Twoja girlanda ;-) no i te gwiazdki...ach...uwielbiam :-)))))
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki.. gwiazdki bardzo lubie nie tylko na boze narodzenie :D

      Usuń
  7. wow, zaraz się biorę do roboty. cudne!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdolniacha jesteś:)super pomysł:)Lece zajrzeć na Fb

    OdpowiedzUsuń
  9. wow! ale cudne te gwiazdeczki!!!!!!!!:)))
    bardzo bardzo mi się podobają:)))
    dobrej nocki Iza:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki Ania :)
      dobrego tygodnia :)

      Usuń
  10. bardzo pomysłowe, super wygladają

    OdpowiedzUsuń
  11. I like this. I love the stars!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gracias! me gustan estrellas tambien :)

      Usuń
  12. Dawno mnie tu nie bylo a filcowe pieknotki widze:)) swietne:) pozdrawiam Izus:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to witam spowrotem :) dzieki i pozdrawiam również

      Usuń
  13. Me encanta el blog, las imagenes son preciosas.
    Un saludo desde España

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Mirian. Me gusta leerlo :)
      saludos desde Polnia :)

      Usuń
  14. Fantastyczne i pięknie wszystko ujęte w kadry! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki dziewczyny :) to z serii przyjemne z przyjemniejszym o której pisałam u was pod konkuresem DIY ;)

      Usuń
  15. Kochana, fantastyczne DIY! Super pomysł. Prosto i pięknie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki! tak własnie lubie prosto i ładnie :)

      Usuń
  16. Fantastyczna ta girlanda:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł i proste wykonanie :D U mnie te święta też będą gwiezdne,zwłaszcza w pokoiku córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gwiazdy dla gwiazdki! :) napewno sie ucieszy :)

      Usuń
  18. Super pomysł i proste wykonanie :D U mnie te święta też będą gwiezdne, zwłaszcza w pokoiku córki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluje wspolpracy z IKEA to wielkie wyroznienie izuniu:-) girlanda jest swietna i nie ma to jak handmade! yeah!:-))))

    OdpowiedzUsuń
  20. AAAAle czad! Wygląda świetnie. Mam nadzieje, że poradze sobie z maszyną :x

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna i recznie! prostym sciegiem :)

      Usuń
  21. ale pięknie tu u Ciebie! Pomysł świetny. Zostaję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślałam o takich czerwonych gwiazdkach, ale nie do końca miałam pomysł na wykonanie. Bardzo mi pomogłaś, ą fantastyczne. I choć będę musiała szyć ręcznie, raczej się pokuszę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo jak sie cieszę ,ze ci pomogłam! :D powodzenia ! :)

      Usuń
  23. Świetny pomysł na ładną girlndę!

    OdpowiedzUsuń
  24. Minimalistyczna i efektowna. Wspaniałe kolorowe miejsce, które czasem śledzę ukradkiem. Zwłaszcza, gdy jest zimno i ponuro. Tak jak dzisiaj..brrr...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak miło ze komuś moj blog rozwesela takie dni jak ten dzisiejszy :D pozdrawiam

      Usuń
  25. Piekna inspiracja! I u mnie nitka z igla poszla w ruch!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomysł na girlandę z filcu, już się zastanawiam jakby ją połączyć z moimi filcowymi serduszkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekne gwiazdki ! nie wpadla bym na pomysł zeby z wlasnych skrawkow zrobic taka cudna dekoracje !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Wooooow genialnie to wygląda! :) Mam gdzieś jeszcze kawałki niepotrzebnego filcu, muszę spróbować zrobić takie cudo!
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie no pięknie się te gwiazdki prezentują! :) super super! :)

    Gratuluję co do ikea! :))))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne masz pomysły:) Gwiazdki wyglądają bardzo fajnie, godne podpatrzenia;)
    Zapraszam w chwili wolnej w swoje skromne progi:)
    Pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  31. Una guirnalda de estrellas preciosa y genial el paso a paso para poder hacerla!!
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne a pomysł świetny taki świąteczny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. no i siedzę i wycinam te cudne gwiazdki...:) miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja jakiś link ze zdjeciami poproszę jak wyszło :D

      Usuń
  34. Piekne ! gdybym miala jeszcze troszke miejsca na dekoracje swiateczne chetnie bym i ta zrobila :)

    http://sandycastledesign.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)