2013-12-10

DIY wieszak z materiałowymi ramionami

Grudzień, to pewnie powinnam dać posta jak zrobić szałową , fajną , łatwą i najlepiej tanią ozdobę świąteczną ? ;) taki wpis był w listopadzie ;)  To dziś dam jak zrobić szałową , fajną , łatwą , niedrogą i całoroczną ozdobę niekoniecznie szafy :) i dodatkowy plus ..praktyczną! :)  W sumie na święta też może się przydać.. jako podpowiedź na prezent DIY :) 
O czym mowa ? o wieszaku na ubrania . Tylko takim mięciutkim i materiałowym :), który nie tylko jest praktyczny ( bo z materiałowego ubrania się tak nie ześlizgują ), ale i ładny bo ubrany w piękny materiał ( wg gustu sobie go dobieramy )  
Co będzie do tego potrzebne ?

przede wszystkim  : wieszak ! :)  taki najprostszy , najlepiej drewniany . taki jak na zdjęciu. 

poza tym :

* materiał 
* wypełniacz ( kulka silikonowa - ja kupuję na allegro ) 
* igła, nici ( maszyna też sie przyda ale nie jest konieczna ) 
* nożyczki 
* linijka



przykładamy wieszak do materiału i odrysowujemy go. Następnie z linijką dodajemy 3 cm do obwodu wieszaka z każdej strony. 


trzeba pamiętać żeby te 3 cm dodawać pod kątem prostym do linii obwodu :)  po wycięciu przykładamy lewą stroną do materiału, obrysowujemy i wycinamy drugi bok. 


Następnie zszywamy prawą stroną do siebie i tylko górną krawędź i boki na końcach. inaczej ramiona wieszaka nie włożymy w materiał. Tak zszyty materiał wywracamy na prawą stronę. 


Jedno z ramion wkładamy w pokrowiec a następnie haczyk wkładamy między szwy ( nie robiłam dziur specjalnie na haczyk. Spokojnie da się włożyć go między szwy , bez rozrywania)  . Następnie naciągamy materiał i wkładamy drugie ramię wieszaka. 


Tak założony pokrowiec możemy już zacząć wypychać wypełniaczem. Robimy to etapami, tak żeby dobrze (równomiernie) rozmieścić kulki silikonowe.Po wypełnieniu paru centymetrów pokrowca zszywamy od spodu ręcznie. I tak aż do końca.


Na styku haczyka z ramionami wieszaka możemy jeszcze przywiązać dla ozdoby wstążkę. I tak prezentuje się gotowy wieszak! 






 



Ja na razie zrobiłam tylko 2  (ograniczyła mnie ilość tego typu wieszaków w domu ;) ) Ten w gwiazdki to prototyp, dlatego wygląda jak chudsza wersja wieszaka pokazowego :)  Całe szczęście uczę się na błędach ;) 

 Tak przy okazji , zdradziłam Wam mój nowy nabytek..  wiecie o czym mowa i gdzie u mnie w domu się to znajduje ? :D  

Tym, które są rozczarowane,że to nie jest jednak nic typowo świątecznego, spieszę donieść, że jeszcze będzie  co nie co. Będzie małe DIY na wianek bożonarodzeniowy, połączony z mini relacją z wczorajszej fabryki ozdób świątecznych. Relacje będzie mini, bo nie było czasu zdjęć robić.. a ostatni odwiedzający fabrykę wyszedł o 23ej ;)  

I już na sam koniec mały news. Poniedziałek dziś był dla mnie łaskawy, dentysta bez znieczulenia ale i bez bólu! ;)  wizyta u fryzjera i odświeżenie looku;) i ten najważniejszy news : główna wygrana w konkursie organizowanym przez Wonder Home  i  Uwielbiam Czarować . Cieszę się przeogromnie i gratuluje również  Ani-scraperce i  Ani z Cottoni :)  

ps. przepraszam te które już komentowały ten post. Musiałam go zaktualizować i przenieść, bo był niewidoczny.  


do kolejnego posta :) 
Iza 

40 komentarzy:

  1. ten w gwiazdeczki jest cudny :) muszę poszukać takiego u siebie :) i spróbować w wolnej chwili
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam.. wcale nie takie trudne jak może sie wydawać :)

      Usuń
  2. Wieszaczek cudowny i praktyczny :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo praktyczny i ładny drobiazg!

    OdpowiedzUsuń
  4. Iza, bardzo fajne DIY, proste, ale efektowne.
    ja za szyciem nie przepadam, więc zadowolę się zwykłymi drewnianymi wieszakami w czeluściach szafy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha.. zawsze mozna wieszak obkleić washi tape ;p

      Usuń
  5. super wieszaki, widziałam na żywo :), a nowa rzecz również fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje , a wieszaczki cudne !

    OdpowiedzUsuń
  7. Wieszaczki urocze, oj przydało by mi się kilka ;))
    Gratuluje serdecznie Iza, masz super pomysły !!!!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Esto si que es un trabajo precioso, unas perchas con mucho encanto!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super!!!:) Jak już kupię sobie maszynę to między innymi na takich "pokrowcach" na wieszaki będę się uczyć szyć :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten w groszki idealny dla mojego synka;) Ale Ci to prosto poszło, ale wiem, że mi tak to tak cudnie by nie wyszło:) Gratuluję wygranej:) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj.. to naprawde nie jest trudne :)

      Usuń
  11. Ale super pomysł na wieszaki !!!!

    Izo przeglądałam ostatnio Twojego bloga, bardzo podoba mi się Twoje mieszkanko:-) Super dodatki i konsekwencja w kolorystyce ;-)
    zastanawiam się też ,gdzie Ty kochana masz lodówkę?
    Ściskam...i całuski dla synka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. milka , zaleta białego mieszkania.. biała lodówka nie rzuca sie w oczy ;) w tym poście ostatnie zdjęcie :
      http://cloroesdemialma.blogspot.com/2013/09/living-space-kiedys-i-teraz.html
      deska do krojenia z sercem opiera sie o lodówkę własnie ;)

      Usuń
  12. Jak zwykle coś co mi się podoba i to bardzo! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne, chyba odgapię pomysł :) Jeszcze raz gratuluję wygranej w konkursie. Pozdrawiam z mojego drugiego bloga Kasia z KIOSC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) odgapiaj.. ciekawa jestem jak tobie wyjdzie.. masz wiecej talentu krawieckiego niż ja :)

      Usuń
  14. Świetny pomysł, ten w gwiazdki to dla mnie świąteczny....czekam na więcej takich pomysłów,
    Pozdrawiam ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie gwiazdki cały rok się po domu kręcą ;)

      Usuń
  15. Nie wiem, który ładniejszy, ale chyba miłość do groszków w tym wypadku wygra :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdziwiłybyśmy się, gdybyś nagrody w konkursie foto nie dostała:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiem, co mi się bardziej podoba - wieszaki czy Twoje zdjęcia. Wszystko cudnie się prezentuje :-) Zostaję na dłużej i pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trafiłam przez przypadek, ale bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)