2014-09-18

papierowe słomki - tylko do napojów ?? DIY

Dawno nie było u mnie projektu DIY ;) aż cały miesiąc :)  Ogólnie mało mnie tu ostatnio, ale z tego tłumaczyłam się w poście o Sanremo :) Wczoraj trochę się pochorowałam. Mam tak od czasu do  czasu z przemęczenia. I gdy tak leżałam w łóżku i zasnąć nie mogłam przyszło mi do głowy parę pomysłów ;p ( ciało choruje, głowa pracuje ;p ) Około południa zrobiło mi się już lepiej po porządnej dawce leków..mały i duży Y byli na spacerze.. więc zrealizowałam 3 z tych pomysłów :)  Czekają sobie grzecznie każdy  na swojaą kolej a dziś zacznę od kolorowych słomek :)   
Zorientowaliście się już chyba, że w pewnych kwestiach jestem gadżeciarą ( żeby nie nazwać tego zbieractwem ;p ). I tak jak uwielbiam washi tape.. tak tez uwielbiam kolorowe rurki do napojów :) W poście o komódce może zauważyliście ze mam ich 2 pełne słoje.. ( tak na prawdę ciut więcej ale kolorystycznie nie pasują wiec są w szufladach ;p ). I nie stoją one sobie tylko  i pięknie wyglądają i zbierają kurz ;p  Używam na co dzień :)  Tylko szkoda było mi je tak zużywać wyłącznie do picia ;)  ( mój mąż już od dawna na mnie mówi "loca" więc sie nie obrazę jak wy tez tak stwierdzicie ;p ) Wczoraj mnie natchnęło co mogę z nimi zrobić! Też będą zbierać kurz.. a jak !  tylko w innej pozycji :D:D Zainteresowani mimo wszystko ? :) 

Postanowiłam z nich zrobić ramki na zdjęcia :) Takie kolorowe i szalone :) pasują do pokojów dziecięcych  lub nad biurko kreatywnej i lekko szalonej osoby ;) Pokażę Wam jak zrobić 3 różne ramki. Potrzebne będą : 

* kolorowe papierowe rurki
* drucik
* mulina/kordonek ewentualnie wstążka
* ostry nożyk
* linijka
* nożyczki
* ołówek
i najważniejsze : zdjęcie ! :)



Na pierwszy pomysł na ramkę potrzebujemy 4 rurek i drucika oraz zdjęcia.  Dwie z rurek docinamy na szerokość zdjęcia + ok 1 cm. Pozostałe dwie muszą mieć długość mieszczącą się między górną i dolną rurka. Dotniemy je dopiero po umocowaniu zdjęcia. A jak je umocować? Przykładamy zdjęcie do rurki i zaznaczamy na rurce jego szerokość ( od.. do.. ). Następnie nożykiem nacinamy rurkę wzdłuż między zaznaczeniami. Robimy to powoli i dokładnie.Gdy nacięcie będzie krzywe zdjęcie będzie się źle mocować. To samo robimy na drugiej z pierwszej pary rurek.  


Rozchylamy lekko nacięcie, aby lepiej wprowadzić w nie zdjęcie. Potem wsuwamy krawędź zdjęcia tak aby na całej szerokości weszła w rurkę. To samo robimy na dole. 


 Gdy zdjęcie jest już zamocowane przykładamy do boków pozostałe rurki i docinamy odpowiednią długość. Przez wszystkie rurki przeciągamy drucik i go zawiązujemy w punkcie gdzie obie końcówki się spotykają.


Gdy ramka jest gotowa wystarczy zrobić haczyk- zawieszkę. Ja go zrobiłam również z drucika ( zobaczycie na zdjęciach końcowych ) 


Kolejny pomysł na ramkę jest dużo prostszy i tak na prawdę bazuje na pierwszym pomyśle.  W dwóch rurkach nacinamy miejsce na zdjęcie i je tam mocujemy.  Rurek nie obcinamy po bokach. Zostawiamy je oryginalnej długości. Do zawieszenia na ścianie mocujemy sznurek. ( dwa zdjęcia niżej jest co i jak) 


Ostatni pomysł również bazuje na 1 etapie czerwonej ramki więc nie będę się rozpisywać w tej kwestii. Od pierwszego projektu różni się mocowaniem rurek bocznych ( i długością rurek na dole i górze). Wszystkie rurki zostawiamy oryginalnej długości. Boczne rurki mocujemy wiązaniami  muliną lub kordonkiem (  w dowolnym kolorze - też może być dodatkową ozdobą ) na krzyż . Jeśli długość wystających po bokach rurek nam nie odpowiada możemy dociąć tak jak chcemy :) 


Drugą i trzecią ramkę powiesiłam przez zamocowanie kordonka w sposób widoczny na poniższym zdjęciu.  


A tak już wyglądają w na ścianie - czyli etap końcowy ! 





I jak Wam się podoba pomysł ?  Wyobraźcie sobie czarno białe zdjęcia w czarno białych rurkach w paski lub groszki! :)  Gdybym miała więcej czasu nie musielibyście sobie tego wyobrażać bo bym Wam pokazała ;) Chyba ,że ktoś z Was zrobi i pokaże ? :D 


Jeśli zdecydujecie się na takie ramki i zostaną Wam takie resztki jak na zdjęciu po lewej .... nie wyrzucajcie ich.. ja już mam kilka pomysłów jak je wykorzystać i jeden zrealizowany ( post czeka)  ! 

Moje zasoby rurkowe uzupełniam  :
najczęściej w scandiloft.pl
czsami w www.tiger-shop.pl  ( tylko stacjonarnie) 
zdarza mi się :  www.socute.pl 
a nawet zdarzyło mi się w : empik.com  

Następny post chcecie DIY  ? czy może kolejną odsłonę Kuby ? ( tym razem najbardziej prywatną) a może mam się skupić na zdjęciach ze wsi , których mała zapowiedź pokazywałam na fanpage ?  Napiszcie jak chcecie :) Na pewno wezmę pod uwagę Wasze sugestie :) 

Iza 

23 komentarze:

  1. Wyszło świetnie...nie ma to jak choroba...na takie fajne pomysły można wpaść. Zdrowiej...albo tfu, tfu...choruj więcej

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie pomysły,proste i kreatywne rozwiązania,ociekające kolorem.. niby-niewiele, a dusza się raduje od takich zdjęć ..

    OdpowiedzUsuń
  3. o wow, kocham takie proste, szybkie i zaskakujące pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha... "ciało choruje, głowa pracuje ;p" Rewelacja! :-) Efekty piękne. Zdrowiej kochana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł! W życiu bym na to nie wpadła :)
    Pozdrowienia,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  6. twoja pomysłowość nie zna granic :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  7. następnym razem to ja chcę wszystko :)

    r e w e l a c j a :) czarno-białych nie muszę sobie wyobrażać, są równie świetne jestem tego pewna, bo sam pomysł jest superancki :)

    uściski

    OdpowiedzUsuń
  8. Izuniu, choroba wcale nie przeszkodziła Ci w wymyśleniu tak genialnego pomysłu :))) A raczej rewelacyjniegenialnego....czy jakoś tak....:))) Pięknie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty jak zwykle świetne DIY! Te kolory mnie zawsze rozbrajają ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. najbardziej podoba mi się pomysł z rurkami związanymi na rogach :) i na sznureczku zawieszone :) bomba

    OdpowiedzUsuń
  11. A u Ciebie jak zawsze ładnie, kolorowo i z pomysłem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne! Wcale bym na to nie wpadła, a efekt oszałamiający! Lecę czym prędzej zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia i fajny pomysł na słomki :) takie proste a takie fajne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona do pomysłu ramek z rurek. Ale mnie przekonałaś. Szkoda, ze nie mam wnętrza do którego by chodź trochę ten pomysł pasował. U mnie same niemal antyki nie do pary, ciemne kolory i drewno.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł.
    Ta ostatnia najbardziej mi się podoba i pomysł i kolorystyka.
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pomysły i te kolory 😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Ramki akurat w kolorach "Waszej" Kuby :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny pomysł. Podziwiam Twoją kreatywność - jest chyba nieskończona :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejuniu, zawsze zastanawiałam się gdzie kupić takie ładne rurki, teraz już wiem :) Bardzo fajny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny pomysł ! Uwielbiam Twoje kreatywne posty :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Iza jak zawsze genialne DIY! :))) coś pięknego :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)