2014-11-17

świąteczne dekoracje DIY - rurkowe gwiazdy

Połowa listopada za nami, mogę przystąpić do świątecznych postów ;)  /Odczekałam trochę po święcie zmarłych tak dla przyzwoitości /  Nie wiem jak dużo postów przed świątecznych uda mi się wykonać, bo jesienią praca bardzo sobie o mnie przypomniała a mój organizm zaczyna się buntować. Nie narzekam jednak bo robię coraz więcej rzeczy, które sprawiają mi radość. Jedną z nich jest kolektyw pięknie JEST!, który w tym roku ma już za sobą sesje świąteczną. I aż skręca mnie,żeby Wam ją pokazać, ale nie mogę. Jej oficjalna premiera będzie 6 grudnia i będzie ona też premierą jeszcze czegoś, ale na razie ciii!  Wiem, nakręciłam Waszą ciekawość ;) Sama też jestem ciekawa efektu końcowego więc łączę się w tej ciekawości z Wami ;) 

Moi czytelnicy ze stażem dłuższym niż 1 rok wiedzą ,że  u mnie święta to gwiazdki.. Tak upadłam na głowę i wszędzie gwiazdki widzę ;))  W tym roku wykonałam je jeszcze inaczej niż zwykle :) Mówiłam Wam przy okazji tego posta ,że to nie mój ostatni pomysł na wykorzystanie papierowych słomek.. :)  I ten dzisiejszy pomysł także nie jest ostatnim ;)) 
A co dziś wykombinowałam ?  kolorowe gwiazdki z rurek na druciku :D Wykonanie jest banalnie proste  i ma kilka zalet, które wymienię na końcu :D 

potrzebujemy :

* kolorowe papierowe słomki 
* drucik
* nożyczki 
* linijka
* ołówek



Pięcioramienna gwiazda ma 10 boków. Potrzebujemy 10 równych kawałków rurki. Na rurce odmierzamy odcinki o długości, której chcemy nadać 1 bokowi gwiazdy. Papierowe rurki mają 19,5 cm długości. Ja zrobiłam gwiazdki o bokach równych 4 cm  i 5 cm. Łatwo policzyć ze na jedną gwiazdkę jedna rurka nie wystarczy. Gdy już zaznaczymy odpowiednie długości ołówkiem, tniemy rurkę. Nie wyrzucajmy tego co nam zostanie niewymiarowego z rurki. Po kilku "wymiarowych" gwiazdkach zbierze nam się 10 boków o innych wymiarach na mniejszą gwiazdkę ;). Wszystkie 10 równych kawałków nawlekamy na drucik .


Nawleczone rurki ściskamy dość mocno i łączymy druciki. Powstanie nam coś o nie określonym kształcie;) Teraz wystarczy pozginać drucik na łączeniach rurek tak aby powstała nam pięcioramienna gwiazda. Jak to zrobić widać na poniższych zdjęciach. 


Gotowe gwiazdy prezentują się tak :)  Zdradzę Wam,że ta ozdoba była też użyta w sesji świątecznej Pięknie JEST! ale w zupełnie innych kolorach ;)) 


Moja "szybka" aranżacja świąteczna  z gwiazdami. Na choinkę jeszcze za wcześnie więc jej mała namiastka  :D Wczorajsza ciemnica i brak sił na zabawę ze statywem trochę dało mi w kość przy robieniu tych zdjęć, ale mam nadzieje, ze efekt końcowy jest wystarczający aby zadowolić wasze foto-oczekiwania :D








Miałam napisać o plusach gwiazdek :) oto one: 

  • są banalnie łatwe do zrobienia
  • można je zrobić z dziećmi
  • kolorów i wzorów rurek jest bardzo dużo, można poszaleć :) 
  • świetnie się je przechowuje ( rozprostowujemy drucik i składamy wzdłuż i chowamy do pudełka, na następne święta wyciągamy i układamy z powrotem w gwiazdę ) 
  • można tworzyć różne wariacje np umieszczając mniejszą gwiazdę w większej

Jeśli znajdziecie więcej ich zalet możecie je dopisać w komentarzach ;) 

W następnym poście grzecznie czeka na publikacje mój świecznik adwentowy , a zeszłoroczne propozycje możecie obejrzeć TU  


Iza 

55 komentarzy:

  1. ooo, rewelacyjny i mega prosty pomysł - zrobię!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo podoba mi się pomysł na gwiazdki. Wygląda bardzo prosto w realizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne gwiazdki. Pewnie pomysł wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby banalne rurki słomki, a ile świetnych rzeczy można z nich wykonać! Gwiazdki piękne. A Panie wiecie, gdzie dostanę takie kolorowe slomki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie Panie ;) Jestem jedna jedyna na tym blogu :) i wiem gdzie i pisalam przy kazdym poscie . Np w scandiloft.pl a rurki i piekne same w sobie i przy wykorzystaniu w róznorakich pomysłach :) pozdrawiam i dziekuje za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Pięknie:) Ja mam takie gwiazdki już porobione, tylko nie wrzucałam na bloga jeszcze;) Hihi zabawne, jak to można wpaść na ten sam pomysł:) Piękne zdjęcia, po prostu cudowne. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na Candy - do wygrania są m.in papierowe słomki biało - czerwone;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania mysle ze nie tylko my wpadłysmy na taki pomysl.. choc przyznam ze w necie nie widziałam czegos podobnego :) to jest bardzo proste w wykonaniu i w sumie wydaje mi sie ze az samo nasuwa sie takie roziwazanie :D

      Usuń
  6. Cudne są!! Zabieram inspiracje do siebie! ;) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne świąteczne dekoracje i nie tylko:) Już przymierzam się do zakupu rurek.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, fajny pomysł :) Już gdzieś te Twoje gwiazdki widziałam ;) O i minty gadżet widzę też jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha Ewo, ja nie wiem gdzie ty je mogłas widziec ;p naprawdę ;) a wszystkie minty gadzety uwielbiam i są uzywane czesto :D

      Usuń
  9. a juz myślałam, że zbankrutuję podczas kupowania ozdób na choinkę - muszę od podstaw ja "ubrac"
    gdzie można takie przecudne wzorzaste rurki kupic :)?

    pomysł rewelka !!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. karo na pewno dostaniesz takie rurki na scandiloft.pl ale jak wpiszesz w internet papierowe słomki znajdziesz wiecej punktów gdzie mozna je kupic .. ale chyba na scandi najwiekszy wybór kolorów i wzorów :D

      Usuń
    2. och dzięki nie znałam tego sklepu wcześniej :D

      Usuń
  10. Łatwe w wykonaniu a jak genialnie wygląda :)) Też takie zrobię w tym roku. Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. o w rurkę ..jaki fajny pomysł :)))))))))) mnie też teraz skręca z ciekawości coście powyczyniały :)))) pozdrowionka i mocy życzę :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha w rurkę mówisz? ;)) mam nadzieje ze ciekawosc zostanie w pełni zaspokojona 6 grudnia :D

      Usuń
  12. Izabelo Izabelo...ja juz nie wspominam o zdjeciach..bo...wiadomo..ale rurczany pomysł-znowu rewelacyjny!:) a swiatecznej sesji doczekac sie nie moge..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje dziekuje :) a co do sesji tez sie doczekac nie moge bo ciekawa jestem reakcji.. temat swiat potraktowałysmy z punktu marzen zapracowanych matek ;))

      Usuń
  13. Pamiętam, jak takie rzeczy na ZPT robiłam!! Tylko rurek takich ładnych nie było :))) Super, wrócę do tego pomysłu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo to miałas super zajecia ZPT .. ja ze swoich takich rzeczy nie pamietam ;))

      Usuń
  14. Wow! Rewelacyjny pomysł! Muszę go wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł mega! Ślicznie wyglądają! Aż mam ochotę odrazu je zrobić tylko i rurek i drucika brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wszystko do kupienia w internecie ;)) przed swietami sie wyrobisz :D

      Usuń
  16. Ależ podoba mi się ten pomysł!:) Coś czuje, że go wykorzystam;))) Buziaki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D dzieki .. ciekawa jestem ile z Was rzeczywiscie zrobi te rurki i jak Wam wyjdą :D

      Usuń
  17. Rewelacyjny pomysł, już wiem co będę robiła z dzieciakami w kolejny weekend :-) Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha! to bedzie zabawa :D podejrzewam ze dzieciaki wymyslą jeszcze inne ciekawe kształty :D

      Usuń
  18. Ja się gwiazdek wystrzegam jak mogę ale całkiem nieudanie ;-)...najbardziej lubię jak coś jest łatwe i szybko się robi więc jak dla mnie Twoje DIY jest genialne ;-). pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no u mnie sa takie miejsca ostatnio w domu ze wyglada jakbym wszystkie gwiazdy z nieba sciagneła ;)) tez lubie jak cos sie robi szybko i łatwo ;)

      Usuń
  19. A gdzie można kupić drucik ? To jakiś florystyczny? W kwiaciarni mi sprzedadzą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja drucik kupiłam w Tiger ale mysle ze w internecie na allegro na pewno jest do kupienia :) i tak wydaje mi sie ze to florystyczny

      Usuń
  20. Świetny pomysł na gwiazdeczki. Tylko muszę zdobyć takie śliczne złote rurki :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. O matko! jaki świetny pomysł!!! Cudownie prosty a taki wielki efekt!
    Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki :) też jak zrealizowałam juz pomysł byłam mile zaskoczona efektem koncowym ;)

      Usuń
  22. Mam jeszcze jeden plus - są nietłukące, co przy dzieciach jest niebagatelne. Zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja! jak ja mogłam o tym nie wspomnieć ?! ;))

      Usuń
  23. Swietne i cudne zdjecia jak zawsze:)) ja robilam diamenty :)) pozdrawiam cieplo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedys dawno temu wymysliłam sobie własnie ze z rurek mozna zrobic diamenty.. i nie miałam czasu zrealizowac tego planu.. a potem internet zalały zdjecia z tym pomysłem.. i juz mi sie nie chciało ich robić ;) choc realizacje pewnego projektu mnie motywuje zeby jednak je zrobic ;)

      Usuń
  24. Wspaniały pomysł! Także mam w tym roku całą choinkę do ubrania od zera, więc z radością chłonę wszystkie pomysły, a ten jest świetnym zamiennikiem dla uszytych wypchanych gwiazdek, które są niestety bardziej czasochłonne.
    Czy myśli Pani, że gdybym zrobiła takie gwiazdki z drucików kreatywnych (już bez słomek), to miałyby szanse ładnie wyglądać i utrzymać kształt bez większych problemów?
    Pozdrawiam.
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. druciki na pewno utrzymaja formę, bo w tych gwiazdkach to druciki trzymaja formę ;) a czy bedą ładnie wyglądac ? Nie wiem :) wszystko zalezy od całosci choinki.. bo jesli bedzie strojna i na bogato to takie gwiazdki beda biednymi siostrami innych ozodb.. z drugiej strony nawet przy skromnie i naturalnie ubranej choince takie gwiazdki moga byc nie widoczne na tle zieleni bo drucik jest cienki .

      Usuń
  25. pomysł rewelacja,na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam te Twoje słomkowe czary zawsze coś fajnego podpowiesz :-)
    z obawy przed atakiem chłopców na bombki chyba w tym roku pójdę w takim kierunku;-)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)