2014-12-02

świąteczne ozdoby z drewnianych koralików DIY

To będzie bardzo patryiotyczny post... ale tylko w kolorach :) Tak jakoś wyszło ;) Dziś kolejne DIY z serii świątecznych. Tym razem będą serca , ale gwiazdki też się gdzieś tu przewiną ;) . Pomysł prosty i pewnie nie jedna z Was go zrealizowała :)  Bardzo podobają mi się w skandynawskich wnętrzach serca z drewnianych koralików. A z czerwonych to już szczególnie. Ceny jednak takich ozdób mi się tak bardzo już nie podobają. Z tego co znalazłam to waha się to między 16 pln a 30 pln za sztukę. Mnie wyszło ok 3 pln za sztukę (dużą sztukę -14 cm ). Jest różnica, co ? :)  Pytanie czy jest różnica w wyglądzie ? Moim zdaniem, nie szczególna.  

Jak to zrobić i co potrzebujemy ? 


  • drucik (  kupiłam w leroy merlin) 
  • cążki do druciku
  • koraliki o średnicy 8 mm lub 10 mm (  kupiłam na allegro -1,25 pln za 65 sztuk 8mm ) 
  • wstążka
  • sznurek





Odcinamy  kawałek druta o długości jakiej potrzebujemy. Mniej więcej 2,5 x wysokość serca . Ja od razu zginam w połowie, bo nawlekane koraliki nie spadają. Nawlekamy korale prawie na całą długość drucika. 



Gdy nawleczemy cały drucik łączymy go , zawijając kilka razy wokół siebie. To co zostaje odcinamy cążkami. 


Z tasiemki zawijamy kokardę. Do serca mocujemy sznurek i dopiero potem mocujemy kokardę (może być przy użyciu sznurka, może być na gorący klej) . Wystarczy uformować serce dokładnie jakie chcemy i gotowe! 


Na mojej choince na pewno w tym roku zawiśnie trochę takich serc różnej wielkości :) I może jeszcze gdzieś po kątach w domu rozwieszę .. ;) Na serce o wysokości ok 14 cm zużyłam 1 opakowanie, czyli ok 65 koralików .


Dobrą opcją jest zrobienie takich serc lub gwiazdek w mniejszych rozmiarach . ( wtedy używam drucika florystycznego) i doczepienie ich do prezentów ! :D 





U mnie oczywiście czerwono. Na próbę zamówiłam właśnie taki kolor. Jestem bardzo zadowolona i domówiłam jeszcze kilka kolorów. :) To nie jest mój ostatni post DIY z koralikami :)  Będą jeszcze 2 ! Ciekawi ? :D 

Na koniec jeszcze kilka wariacji z ozdób rurkowych , które pokazałam na fanpage-u . Nie wszyscy mają FB więc pokaże i tu :) ( kolorystyka utrzymana  ;) ) 







Iza 


46 komentarzy:

  1. Piękne, pozwól, że skorzystam z kursiku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały pomysł -i ja go wykorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko super...i można sobie zrobić białe serce za ułamek ceny. W sklepach internetowych ceny tych cud są lekko powiedziawszy przesadzone. Dobrego dnia dla Ciebie Iza ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola i czarne też! i czarną gwiazdę!! : u ciebie będą pieknie wyglądać :D

      Usuń
  4. uwielbiam takie koralikowe ozdoby, a Twoje jak zwykle niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno zrobię z dziećmi:-)Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę :) dla dzieci to swietna zabawa i cwiczenie cierpliwosci i dokładnosci :D

      Usuń
  6. Ależ mnie zainspirowałaś:)) muszę lecieć do pasmanterii!!...
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. O widzę, że u Ciebie przygotowania do Świąt idą pełną parą :) Ja pomalutku też się rozkręcam. W tym roku miałam ograniczyć czerwień w świątecznych dekoracjach, ale już widzę że chyba mi się to nie uda ;)
    Ciepłe pozdrowienia,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola ja ze wzgl na prace przygotowania do swiat zaczełam w listopadzie kiedy robiłam sesje świateczne.. i potem to juz z górki zaczełam i u siebie ;)

      Usuń
  8. Świetne! Lecę na all szukać materiałów to może znajdę też koraliki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem Wam że takie ozdoby są najlepsze , niepowtarzalne,nie to co ta masówka plastikowa od chinczyków Dałaś mi kopa kochana.Muszę też się brać do roboty.

    OdpowiedzUsuń
  10. super ozdoby, najbardziej spodobaly mi się w wersji zawieszki do prezentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) ja lubiue te duze wieszac u siebie na wieszakach na scianie :D

      Usuń
  11. Też miałam taki pomysł..Twoje wykonanie super..Ja jeszcze muszę gdzieś dostać takie korali .. Poza tym zapraszam na moje choinki:) kasiaathome

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia ja na allegro zamówiłam i nastepnego dnia miałam juz w domu :D

      Usuń
  12. Proste i piękne. Gratuluję pomysłu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam takie na ostatnią chwilę w zeszłym roku ;) Ale muszę zdecydowanie zrobić więcej i różnej wielkości. Znalazłaś może matowe białe koraliki? Albo naturalne drewniane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. białych nie znalazłam.. a naturalne wysłałam ci linka na FB :)

      Usuń
  14. jesteś niesamowita. oczywiście wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zajrzałam do Ciebie, bo obserwuję Cię na instagramie i zaciekawiły mnie Twoje świąteczne DIY. Ale tu radośnie!:) Twój blog jest kroplą czerwieni wśród szarych i popielatych skandynawskich wnętrz (które swoją drogą uwielbiam, ale to Twoje urozmaicenie jest miłe:). Od dłuższego czasu myślę o takich dekoracjach, mam już drucik, jeszcze koraliki potrzebne. Na allegro, mówisz...?

    Zapraszam też do siebie, u mnie też DIY i konkurs, może będziesz miała ochotę wziąć udział:)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a widzisz.. ja mam taką mieszankę.. skandynawską biel i moje kolory bez których nie potrafię długo :D

      Usuń
  16. Izo bardzo mi sie podoba :-) Super pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  17. wiesz co Iza ???..generalnie nie lubię koloru czerwonego ....ale u Ciebie on jakoś inaczej w moich oczach wygląda ...poezja normalnie :))))buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha moze dlatego ze do mnie pasuje ? ;p buziole

      Usuń
  18. Ojej w sam raz na wspolne robienie ozdób z moim przedszkolakami. Dziekuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też dawno mam w planach zrobienie takich koralikowych cudeniek, ale jakoś czasu brak, materiałów zresztą też... Ależ się zaczerwieniło! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna to robic ogladajac film lub serial.. jedno serce robi sie max 10 min :D a mat zamówic w internecie :D

      Usuń
  20. Wspaniały pomysł :) Czerwień, Święta ... zrobiło się bardzo klimatycznie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. gwiazdki zarówno rurkowe i jak i koralikowe podobają i się najbardziej:) świetne te Twoje ozdoby:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudnie! !! Mam u siebie e wersji...drewnianej o czarnej :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. No taki koszt to ja rozumiem. I zabawa do tego! Jak się wyrobię, to robię też!

    OdpowiedzUsuń
  24. Super, czerwonych koralików mam ogromne ilości i różne wielkości. Dzięki za ten tutek jutro zabieram się za robotę i ozdabiam pokój dzieciaków na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. O jakie cudne cudnosci! Idealnie wpasowaly by sie w tym roku w moje swieta :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Własnie takie gwiazdki z rurek robilam z dziecmi na przedszkolny kiermasz. Bardzo łatwe. Tylko nie mielismy tak ladnych rurek a z tych plastikowych zwyklych tak ladne nie wyszly jak Twoje. W ostatniej chwili znalazł sie złoty spray. Wszystkie sie sprzedały na pniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)